تبلیغات
باید دانست - ۴۵ نکتهٔ طلائی جهت داشتن سلامت کامل جسمی‌ و روانی‌
با کلیک روی ستاره یک امتیاز به این مطب بده
دوشنبه 15 آذر 1389

۴۵ نکتهٔ طلائی جهت داشتن سلامت کامل جسمی‌ و روانی‌

   نوشته شده توسط: omid    نوع مطلب :پزشکی‌ و سلامت ،

۱-برای رسیدن به پوستی صاف و شفاف استفاده روزانه از کیسه و آب و صابون ۲-هر روز حد اقل نیم ساعت ورزش کردن۳-استفاده از سرکه سیب همراه غذا برای کسانی‌ که مشکل سؤ هاضمه یا جذب دارند ۴-نباید بعد خوردن غذا شکم باد کند زیرا این نشان میدهد شما نسبت به جذب آن ماده غذایی مشکل دارید ۵-منشأ بسیاری از بیماریها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم کمبود ویتامین‌ها و املاح معدنی است بنابرین هر روز مصرف میوجات و سبزیجات و حبوبات اصلا نباید فراموش شود ۶-اصل کلی‌ تغذیه این است که مواد غذایی باید به صورت متنوع و متناسب و متعادل مصرف شوند ۷-میانگین خواب باید به مدت ۷ ساعت باشد ۸-رعایت بهداشت پوست ۹-ریشهٔ بسیاری از بیماریها مثل آلرژی و اگزما انگل‌ها است پس به بهداشت تغذیه باید خیلی‌ توجه کرد ۹-سالانه چکاپ کامل بدن به خصوص آزمایش کامل خون و ادرار و مدفوع و چکاپ دندان و برای کسانی‌ که سابقهٔ بیماری ژنتیکی‌ از قبیل برخی‌ مشکلات قلبی و سرطان‌ها را دارند لازم است که سالانه چکاپ اندام‌های مربوطه با آن بیماری انجام شود ۱۰-استفاده از مولتی‌ ویتامین‌ها به خصوص در مواقییی که شخص از کمبود ویتامینی یا از بیماری خاصی‌ رنج میبرد ۱۱-این سخن نیچه را هرگز فراموش نکنید، "اگر میخواهید بیشتر عمر کنید بیشتر کار و فعالیت کنید".تحقیقات نشان داده اند بیماریها و کم عمری با کم تحرکی رابطهٔ مستقیم دارند زیرا کم تحرکی علاوه بر این که باعث چاقی میشود از همه مهمتر روی سلامت روان به خصوص وسواس‌های فکری تاثیر زیادی می‌گذرد ۱۲-آب درمانی در حل فشار‌های روحی و جسمی‌ بسیار تاثیرگذار است بنابرین در هنگام فشار‌های روانی‌ رفتن به حمام یا جکوزی یا استخر میتواند بسیار تاثیر گذار باشد ۱۳-راز عمر طولانی سعی‌ کردن در ایجاد تعادل در هر چیزی است به خصوص در تغذیه و خواب و شهوت ۱۴-گوشه گیری یا تنهایی‌ یکی‌ از عوامل اصلی‌ مرگ است پس همواره با دوست یا دوستان صمیمی‌ تان در ارتباط باشید.طبق تحقیقات تنهایی‌ معادله کشیدن ۱۵ نخ سیگار در روز است ۱۵-هر پک سیگار چندین ثانیه از عمرتان را از بین میبرد ۱۶-نداشتن وزن متعادل عمر را کوتاه می‌کند ۱۷-آب را باید به میزانی‌ خورد که هرگز رنگ ادرارتان زرد پر رنگ نشود ۱۸-باید تغذیه طوری باشد که تعادل هورمون‌ها بر قرار شود زیرا یکی‌ از عوامل اصلی‌ بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی‌ به هم خوردن تعادل هوورمون‌ها است برای این منظور مثلا نباید در آن واحد میزان زیادی شیرینیجات خورد زیرا هورمون انسولین زیادی باید ترشح شود جهت گوارش آن مواد قندی ۱۹-در درد‌های استخوانی باید ماهیچه‌های آن ناحیه از استخوان را که درد می‌کند با نرمش یا ورزش تقویت کرد تا آن قسمت از استخوانها را حمایت بیشتر کنند مثل دارد مفاصل و ستون فقرات ۲۰-توجه به زیبایی‌ صورت و لباس و مرتبی خانتان در داشتن زندگی‌ شاد و سالم بسیار موثر است ۲۱-برای بسیاری از بیماری‌ها می‌توان به جای دکتر از دکتر دارو ساز در داروخانه کمک خواست ۲۲-با برنامه بودن یعنی‌ داشتن برنامه منظم روزانه باعث سلامت جسمی‌ و روحی میشود ۲۳-بهترین برنامهٔ کم کردن وزن یا سر وزن بودن مصرف زیاد میوه‌جات و سبزیجات و زیاد کردن تعداد وعده‌های غذایی مثلا در پنج وعده قضا خوردن و ورزش کردن و به حد اقل رساندن غذا‌های چرب و شیرین است ۲۴-نگهداری از حیوانات خانگی به خصوص سگ‌ و گربه‌ و یا پرورش گیاه باعث ایجاد افزایش انرژی و نشاط در محیط خانه میشود ۲۵-کشیدن نفس عمیق در مواجه با فشار روانی‌ به هیچ وجه از یادتان نرود ۲۶-چای سبز یا نعناع از نوشیدنیهی بسیار آرام بخش و مفیدی است ۲۷-اگر به دلیلی‌ در بیرون از خانه ورزش نمیکنید برخی‌ لوازم ورزشی را می‌توان در خانه یا ادارتان داشته باشید ۲۸-مسافرت کردن یا رفتن به پیک نیک‌ به خصوص رفتن به تبیت از بهترین کارهایی‌ است که برای تقویت جسم و روحتان میتوانید انجام دهید ۲۹- روزانه بیشتر از سه ساعت نشستن جلوی تلوزیون و کامپیوتر عمر را کوتاه می‌کند ۳۰-بهترین و ساده‌ترین ماسک‌های soorat، ماسک لیمو یا مسک شیر یا ماسک عسل است ۳۱-قسمتی از وقت یا تفریهتان را با کارهای هنری و یا ادبی‌ بگذرانید مثل عکاسی و آشپزی کردن ۳۲-وقتی که دلتنگ هستید یا فشار عصبی دارید چند دقیقه قدم زدن یا نشستن در پارک به شما کمک می‌کند ۳۳-هر چه قدر سعی‌ کنید که با دیگران مهربان باشید اثر مثبت آن را مستقیما خودتان خواهید دید ۳۴-تا حد ممکن از غذا‌های سرخ کرده و دارای مواد شیمیایی خودداری کنید چون آنها علاوه بر این که ارزش غذایی خود راه از دست داده اند دارای ترکیبات خطرناک نیز هستند ۳۵-بعد خوردن هر وعده قضا ۱۰ دقیقه دراز کشیده و موسیقی گوش کنید ۳۶-یک ساعت قبل و بعد غذا میوه یا آب نخورید ۳۷-خوردن غذا در جمعی باعث ایجاد صفا و آرامش در خانواده میشود ۳۸-در بیماری‌های سخت زیر نظر پزشک بهتر است دارو‌های شیمیایی را همراه با داروهای گیاهی مصرف کرد ۳۹-وزن را نباید یک دفعه و با گرسنگی کشیدن کم کرد ۴۰-بسیاری از بیماری‌های روانی‌ خیلی‌ راحت در افراد به وجود می‌آیند بنابر این قبل از گسترش آن باید سریع آن را شناخت و تحت نظر یک مشاور روان شناس بود ۴۱-نباید این جمله را هرگز فراموش کرد: " ما برای لذت بردن از این همه زیبایی‌ که در گیتی‌ مان است و خدمت به دیگران و محیطمان خلق شده‌ایم نه برای کشیدن عذاب و کینه و نفرت" ۴۲-ماست بهترین دوست دستگاه گوارش ماست به خصوص در مورد سؤ هاضمه و تهوع ۴۳-کمپرس آب گرم و بادکش کردن در درمان درد‌های ماهیچه‌ای و موضعی بسیار موثر است. ۴۴-تعداد دفعات سکس بستگی به زوجین دارد تا موقیی که هر دون طرف تمایل به انجام سکس داشته باشند دفعات سکس هر تعداد هم باشد اشکالی ندارد.نکته دیگر راجع به سکس این است که بهتر است زوجین قبل از سکس ۴۵ دقیقه مااشقه داشته باشند و ۱۵ دقیقه بعد سکس که برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به نکات جنسی‌ به سایتhttp://forum.iransalamat.com/forumdisplay.php?f=53 رجوع کنید.


برچسب ها: سلامت جسمی‌ و روانی‌ ،